سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

نظر

هشدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره یک سریال توهین‌آمیز عربی

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور پیامی از ساخت سریال توهین‌آمیز که با هدف ایجاد نفاق و تفرقه در میان مذاهب تولید شده است، به شدت انتقاد کرد.



 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام‌ این مرجع تقلید آمده است: با نهایت تأسف جمعی از مسئولین کویتی با همکاری بعضی از شاهزادگان سعودی و احتمالا یک رشته عوامل غربی ضد اسلام دست به دست هم داده و سریالی بسیار توهین‌آمیز و نفاق‌انگیز ساخته و در کشورهای مختلف اسلامی به نمایش گذارده‌اند که ثمره‌ای جز ایجاد نفاق در میان مذاهب اسلامی و اهانت به مقدسات نداشته و ندارد و بارها به آنها تذکر داده شده، ولی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این سریال از یک سو چهره امامین همامین امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین سیدالشهدا(ع) را به وسیله دو نفر بازیگر معلوم‌الحال به نمایش گذارده‌اند که این توهینی است عظیم و نابخشودنی نسبت به عترت پیغمبر اکرم(ص) که حتی فقهای بزرگ الازهر که حرف اول را در جامعه اهل سنت می‌زنند آن را مؤکدآ تحریم کرده و دستور دادند جلو آن گرفته شود، اما فتنه‌گران بی‌اعتنا به این مسائل به کار خود ادامه می‌دهند.
در این پیام افزوده شده است: از سوی دیگر سعی کرده‌اند با تحریف آشکار تاریخ اسلام یک فرد موهوم و خیالی به نام عبدالله بن سبأ درست کرده و همه گناهان را به گردن او انداخته و بنی‌امیه را از آن همه جنایات تبرئه کرده و افسانه‌های دروغینی از این طریق درباره شیعه درست کنند و کسی را که شمشیر به روی امام وقت خود کشید و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد و اصرار بر لعن امیرمؤمنان(ع) بر فراز منابر داشت و این سنت زشت 70 سال ادامه یافت. آری چنین شخصی را بیگناه معرفی کنند و به عذر واهی مجتهد بودن متوسل شوند. مگر با اجتهاد می‌توان شب را روز و روز را شب کرد و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد.
در این پیام تصریح شده است: از سوی سوم اهانت بزرگ دیگری به امام حسن مجتبی روا داشته و صلح او را نشانه عدم توانایی بر اداره حکومت بدانند و از این طریق ضربه دیگری بر عترت پیامبر اسلام(ص) بزنند.
کسانی که بار این گناهان بزرگ را بر دوش می‌کشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبی در جهان اسلام که خواسته قطعی دولت‌های جنایتکار غربی و صهیونیست‌هاست، دشمنی و نفرت صدها میلیون شیعه جهان و محبان اهل‌بیت را در سراسر دنیا برای خود می‌خرند و آن دسته از مسئولین کشورهای اسلامی که به این موضوع دامن می‌زنند باید درباره روزی فکر کنند که آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پای میز محاکمه خواهند آورد.

                                                               http://www.funpatugh.com/img/90/Tir/18/d0d6d58704e2e72c2112b463adaf7186.jpg