سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از 24 ساعت از حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق یکی از موضوعاتی که مورد بحث مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، میزان تلفات آمریکایی‌ها در این حمله است. البته این موضوع یک نکته مهم در خود مستتر دارد و آنهم، اطمینان اکثریت قریب به اتفاق مردم کشورمان و حتی کارشناسان خارجی از دقت و قدرت بالای موشک‌های ایرانی است، اما با توجه به اینکه نیرو‌های مسلح و رییس جمهور آمریکا اعلام کردند که هیچ آمریکایی در این حمله آسیب ندیده اند، این سوال مهم مطرح است که چرا ارتش یا دولت آمریکا با دعوت رسانه‌ها به این پایگاه در روز چهارشنبه، عملا و علنا این ادعای خود را ثابت نمی‌کنند؟

سکوت حدودا 20 ساعته آمریکا در بیان توضیحات پیرامون این حمله و بیان مواردی کوتاه و مبهم در این زمینه، نشان می‌دهد آن‌ها ترجیح می‌دهند تیم عملیات روانی و شایعه پراکنی شان مشغول تولید محتوا و انداختن توپ در زمین ایران باشند تا اینکه خودشان مجبور شوند رسانه‌ها را به درون پایگاه بفرستند. در عین حال، سانسور سریع خبر‌های منتشره در توییتر یا برخی رسانه‌های امریکایی نیز مزید این ترس است.

البته بعد از گذشت چند ساعت از این حمله، تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که حداقل 8 نقطه از پایگاه هوایی عین الاسد در عراق مورد اصابت دقیق قرار گرفته است که اصابت‌های دقیق موشک‌های ایرانی که ترکیبی از سری فاتح 313 و قیام 1 بودند موجب تحسین بسیاری از کارشناسان دفاعی در اطراف دنیا شد. اما با این وجود آمریکایی‌ها در بحث تلفات انسانی همچنان ادعا دارند که هیچ کدام از نیرو‌های آن‌ها در این حمله کشته یا مجروح نشدند. در عین حال درب‌های پایگاه مذکور نیز کاملا بسته بوده و حتی مقامات عراقی اجازه حضور در آنجا را نیز ندارند.

پرواز BNDGE 53 چرا به آلمان می‌رفت؟

اما بررسی‌های مشرق نشان می‌دهد برخی نشانه‌ها و اتفاقات رخ داده در روز چهارشنبه، حاکی از بروز تلفات گسترده در ارتش امریکاست که آن‌ها تلاش دارند این موضوع به شدت و سرعت کتمان شود چراکه به عنوان مثال، دیروز یعنی 8 ژانویه 2020 میلادی و در ساعات اولیه روز، یک فروند هواپیمای ترابری استراتژیک سی 17 آمریکایی با شماره پرواز BNDGE 53 و با ماموریت آمبولانس هوایی بغداد را ترک کرده و به سمت پایگاه هوایی رایمشتاین در جنوب آلمان رفته و در آنجا فرود آمده است. آمریکا در آن منطقه تاسیسات درمانی بسیار مجهزی دارد که بخش زیادی از نیرو‌های آمریکایی که در جریان درگیری در غرب آسیا یا آفریقا مجروح می‌شوند به آنجا منتقل می‌شوند.

جزییات پرواز یواشکی بزرگترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از عراق به آلمان/ تلاش ترامپ برای کتمان تلفات پاسخ موشکی سپاه ادامه دارد +سند

جزییات پرواز یواشکی بزرگترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از عراق به آلمان/ تلاش ترامپ برای کتمان تلفات پاسخ موشکی سپاه ادامه دارد +سند

نقشه پروازی مربوط به پرواز BNDGE53 در روز 8 ژانویه از بغداد به رایمشتاین

جزییات پرواز یواشکی بزرگترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از عراق به آلمان/ تلاش ترامپ برای کتمان تلفات پاسخ موشکی سپاه ادامه دارد +سند

هواپیمای ترابری استراتژیک C-17

جزییات پرواز یواشکی بزرگترین آمبولانس هوایی ارتش آمریکا از عراق به آلمان/ تلاش ترامپ برای کتمان تلفات پاسخ موشکی سپاه ادامه دارد +سند

تصویر مربوط به سال 2007 میلادی از درون یک فروند سی 17 در حال انتقال مجروحان آمریکایی از عراق به آلمان

هواپیمای سی 17 از جمله دارایی‌های ارزشمند نیروی هوایی آمریکا در نقش‌های مختلف تراربری است که یکی از آن‌ها بحث انتقال مجروحین در فواصل طولانی است. این هواپیما در زمان انجام نقش آمبولانس هوایی می‌تواند تا 54 بیمار را در حالت عادی با خود حمل کند. در روز‌های اخیر هیچ خبری مبنی بر مصدومیت نیرو‌های آمریکایی در عراق آنهم در این حجم که نیازمند هواپیمای خاص منتشر نشده است و در عین حال، به نظر می‌رسد شرایط پرواز به گونه‌ای است که استفاده حداکثری از ظرفیت آن برای انتقال مجروحین یا کشته‌ها صورت گرفته تا تردد مداوم این هواپیما، حساسیت‌ها را برانگیخته نکند.

در عین حال عملیاتی کردن پرنده سنگین وزن و ظرفیت بالایی مثل سی 17 در نقش آمبولانس هوایی نشان از تعداد قابل توجه مصدومین دارد. از طرف دیگر بعد از سال‌ها حضور در عراق که مشخصا آمریکایی‌ها تاسیسات درمانی کافی را در این کشور برای نیرو‌های خود ایجاد کرده اند، انتقال مصدومین به جایی مثل مرکز درمانی نیروی هوایی آمریکا در جنوب آلمان نشان از وخیم بودن شدید وضعیت مصدومین دارد که نیازمند خدمات درمانی خاص و فوری دارند یا اینکه تمایلی به اطلاع طرف عراقی یا کشور‌های منطقه از پاسخ قدرت موشکی کشورمان نداشته باشند.

با توجه به این موضوع و برخی شواهد دیگر مثل قرنطینه کامل پایگاه عین الاسد، نشان می‌دهد اگرچه مسئله تلفات بالای آمریکایی‌ها در این حمله نیز به مانند خیلی دیگر از مسائل در ابتدا با پنهانکاری شدید طرف مقابل رو به رو شده، اما کم کم می‌توان مدارک و آمار واقعی این تلفات را تاحدودی متوجه شد و اقدامات رسانه‌ای و امنیتی آن‌ها برای پوشاندن چنین نتیجه حقارت باری، طولانی نخواهد بود.


سردار قاسم سلیمانی این سالها سیستمی را طراحی(DesignReadinessLevel) و برنامه ریزی(ProgrammaticReadinessLevel) و مدیریت می کرد با استراتژی  Readiness Level . تا بتوان در آن سطح از آمادگی سازمان(OrganizationalReadinessLevel_9) سطح آمادگی عملیاتی (Operational Readiness Level)را جهت به بلوغ رساندن فناوریِ تجهیزات کاربردیش(TechnologyReadinessAssessment)   وبه100 رساندنِ قابلیت اطمینان در آنها ،ارتقا و بهORL9 و یا بالاتر از آن رسانید.

نتیجه تصویری برای حاج قاسم سلیمانی 

شاخصهای ارزیابی در SystemsReadinessLevel9 در بالاترین سطح از قابلیت اطمینان قرارداشتند.  


دیروز، مسئول واحد اداری شرکت تعارفم کرده بشینم جلوش و سر حرف رو باهام باز کرده و از سالها قبل میگه. به سبک مامان بزرگهای ملیح، که سعی میکنند برای اینکه مخاطبهای جوانتر ازشون گریزان نباشن زمانِ حرف زدن همیشه لبخندِ ثابتی روو صورتشون دارن. 

لابلای حرفاش می پرسه: این سانتریفیوژ سانتریفیوژهایی که میگن تووی نطنز هست، را مهندسهای برق، باهمین تابلو برقهایی که تووی کارگاهِ شرکت ماهم هست کنترل می کنند؟
چشمام گرد میشه. نگاهش میکنم. مخم قفل شده، چی بگم به این مامان بزرگِ صدساله ای که احتمالاً این سوال رو جهت تست سطح علم و دانش من پرسیده!!!

باید یه جوابی بهش بِدهم که، بی سوادی خودش رو به رخش نکشیده باشم و از طرفی هم من رو بیسواد احساس نکنه؟!!! از لابلای حرفهای خودش براش جواب جور میکنم و سهی میکنم بلند بشم و با چنین همکارهای بیسوادی کمتر همکلام بشم. 

برای سرباز لشگر امام زمان شدن، باید سطح علم و دانش خودم رو ارتقا، سیطره ی دیدگاه خودم رو وسعت، قدرت تجزیه و تحلیلهای تخصصی خودم رو چندین برابر وبصیرت خودم رو در مدیریت کنترل پروژه ها بیش از آنچه هستم کنم. صبر لازم دارم و ادب. ایمان و عزت. بصیرت و حکمت.

یادم میاد به سردار سلیمانی و ادبش نسبت به سربازهای اطرافش،

نتیجه تصویری برای حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم و تواضعش در برابر فرمانده و استاد خودش،

گزارش| شهادت؛ اجر 4 دهه مجاهدت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی/ مروری بر کارنامه درخشان فرمانده شهید نیروی قدس سپاه

 

سردار سلیمانی و اقتدار و غضیش نسبت به دشمن.

نتیجه تصویری برای حاج قاسم سلیمانی


قراردادهایی که به صورت فهرست بهایی تنظیم می‌شوند در کل نوعی از قراردادهای بهای واحد هستند. به عبارت دیگر تنظیم صورت وضعیت تمامی قراردادهای بهای واحد، کما بیش شبیه به صورت وضعیت فهرست بهایی تنظیم می‌شود.

برای تهیه این نوع صورت وضعیتها در ابتدا باید ریز مقادیر عملیات انجام شده اندازه‌گیری شود. این ریز مقادیر ریز متره نیز گفته می‌شود. در تنظیم ریز متره چندین نکته باید رعایت شود. ریز متره همواره باید قابل کنترل باشد. در ریز متره هیچ عدد یا مقداری نباید بدون مرجع نوشته شود. برای تنظیم ریز متره باید تا حد امکان عملیات اجرایی را تفکیک نمود و ریزترین بخش عملیات انجام شده نیز لیست شود.
تهیه صورت جلسه دومین مرحله از تنظیم صورت وضعیت است. پس از انجام و تکمیل هر قسمت از کار باید عملیات انجام شده طی صورتجلسه‌ی به تایید ناظر برسد. برخی از صورت جلسات نیز باید در حین اجرای عملیات و بر اساس نقشه های اجرایی، مشخصات فنی عمومی، مشخصات فنی خصوصی و دستور کارها تهیه شوند.صورت جلسه باید شامل حداقل اطلاعات زیر باشد.

– نام کارفرما، مهندس مشاور، پیمانکار، شماره و تاریخ پیمان، موضوع پیمان و شماره و تاریخ صور تجلسه.
– ذکر دلایل و توجیهات فنی لازم برای اجرای کار موضوع صور تجلسه.
– ارایه توضیحات کافی و ترسیم نقشه با جزییات کامل و بیان مشخصات فنی کار.
– متره نمودن کار و محاسبه مقادیر و احجام عملیات.

صورت جلسات باید به امضای پیمانکار، مهندس ناظر مقیم، مهندس مشاور و کارفرما (در موارد تعیین شده) برسد. تمامی صورت جلسات باید توسط کارفرما به مهندس مشاور برای اعمال در صورت وضعیت به همراه موضوع کار و جدول خلاصه مقادیر ابلاغ شود. صورت جلسات فاقد ابلاغ کارفرما معتبر نبوده و قابل استناد نیست. ابلاغ صورت جلسات توسط کارفرما به منظور مستندسازی مدارک و صورت جلسات بوده و از تعهدات و مسوولیت‌های مهندس مشاور و پیمانکار نمی‌کاهد. تاریخ ابلاغ کارفرما باید با زمان اجرای عملیات موضوع صورت جلسه مطابقت داشته باشد و ابلاغ صرفاً با مسوولیت و تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی می‌تواند در زمان دیگر انجام شود. هرگونه پرداخت به پیمانکار از بابت کار انجام شده ( در ارتباط با موضوع صورت جلسه) قبل از تنظیم و ابلاغ صورت جلسه مجاز نیست.

پس از تنظیم ریز متره و صورتجلسه انجام عملیات اجرایی باید خلاصه متره تهیه شود. در تهیه خلاصه متره با توجه به ردیف های موجود در فهرست بها، ردیف های ریز متره‌ای که مربوط به یک ردیف از فهرست بها هستند تجمیع شده و در توضیحات آن شماره صورتجلسه یا صورتجساتی که این ریزمتره ها در آن گنجانده شده است آورده می‌شود. بدین ترتیب هم کنترل مقادیر صورت وضعیت راحت تر خواهد شد هم و به راحتی می‌توان مقادیر را در صورتجلسات مربوطه کنترل نمود.

امروزه معمولاً این صورت وضعیتها توسط نرم افزارها تهیه می‌شوند. در این نرم افزار ها باید ابتدا ریز متره وارد شود و در ورود ریزمتره نیز باید شماره صورتجلسات ذکر شود. این نرم افزارها قابلیت تهیه صورتجلسات را نیز دارند. در صورتی که اطلاعات با ترتیب مناسب در این نرم افزار ها وارد شود هم صورتجلسات و هم ریز متره ها و خلاصه متره ها به راحتی قابل استخراج خواهد بود. پس از وورد مقادیر و انتخاب ردیف های مناسب از فهرست بها برای این مقادیر، مقادیر فهرست بها قابل گزارش گیری است. تنظیم ضرایب پیمان مرحله بعدی تهیه صورت وضعیت است. برای آشنایی بیشتر در این مورد ضرایب فهرست بها  را مطالعه نمایید.

مصالح پایکار نیز در صورت وضعیت آورده می‌شوند. مصالح پای کار، مصالحی است که برای اجرای آیتم ها، مورد نیاز باشد و به طرق مختلف در کار استفاده شود. ورود همه مصالح مورد نیاز پروژه به صورت یکجا امر معقولی نیست، این مصالح باید طبق برنامه زمانبندی اجرای کار به کارگاه وارد شوند. مصالح پای کار باید مطابق با مشخصات فنی کار باشد، و به طور مرتب به شکلی انبار شود که قابل اندازه‌گیری یا شمارش باشد. هنگام ورود مصالح به کارگاه، باید صورت جلسه ورود که در آن، نوع، مقدار و تاریخ ورود مشخص شده است، تنظیم شود. ورود اطلاعات مصالح پایکار در صورت وضعیت نیز با توجه به این صورتجلسات انجام می‌شود. بهای واحد مصالح پایکار از فصل مربوطه در فهرست بها آورده می‌شود و برای پرداخت این بها در  70 درصد ضرب می‌شود.

تجهیز کارگاه نیز قسمتی دیگر ازصورت وضعیت است. مبلغ تجهیز کارگاه به دو صورت درصدی از مبلغ کل و یا مقطوع در نظر گرفته می‌شود. در هرصورت ضرایب مربوط به قرارداد در مبلغ تجهیز کارگاه ضرب نمی‌شوند. اگر این مبلغ به صورت درصدی از مبلغ کل باشد، صرفاً درصدی از مبلغ کل بدون ضریب خواهد شد. مبلغ مقطوع تجهیز کارگاه نیز همواره مقطوع است و پس از اعمال ضرایب به مبلغ کل، با این مبلغ جمع خواهد شد. بخش حمل مواد و مصالح، کارهای دستمزدی و اقلام فاکتوری نیز قسمت‌های دیگر صورت وضعیت فهرست بهایی هستند.

معمولاً در یک صورت وضعیت باید بخش‌های زیر وجود داشته باشد.
  • جلد
  • خلاصه مالی کل
  • خلاصه رشته
  • خلاصه فصل
  • خلاصه متره
  • ریزه متره
  • صورت مجالس
  • دستور کارها
  • فاکتورهای خرید در صورت نیاز

1- صورت وضعیت:

 

 صورت وضعیت همانگونه که از نامش برمی آید، صورت یا لیستی از وضعیت و مجموعه خدمات انجام شده در پروژه است. در قراردادهای عمرانی مصالح و مواد تهیه شده، حمل این مواد و مصالح، هزینه ساخت و ترکیب مواد و … نیز در صورت وضعیت گزارش می‌شود. هدف از تهیه صورت وضعیت ارائه درخواست مالی از بابت عملیات و خدمات انجام شده براساس قرارداد است. با توجه به انواع قراردادهای فنی_مهندسی صورت وضعیت به شکل‌ها و در فرمت های مختلفی تنظیم می‌شود. صورت وضعیت فهرست بهایی و متر مربع دو فرمت پرکاربرد و معروف در صورت وضعیت نویسی است.  در کل می‌توان اینگونه بیان کرد که صورت وضعیت بسته به نوع پرداختها در قراردادهای فنی_مهندسی  تهیه و تنظیم می‌شود. پیمانکار معمولاً در انتهای هر ماه مقادیر کارکرد عملیاتش را در قیمت‌های توافق شده ضرب می‌کند و با ضرائب توافق شده درخواست مالی خود را ارائه می کند 

دونوع متداول : صورت وضعیت فهرست بهایی   و   صورت وضعیت مترمربع یا سرجمع


صورت وضعیت همانگونه که از نام آن بر می‌آید، صورت یا لیستی از وضعیت و مجموعه خدمات انجام شده در پروژه است. در قراردادهای عمرانی مصالح و مواد تهیه شده، حمل این مواد و مصالح، هزینه ساخت و ترکیب مواد و … نیز در صورت وضعیت گزارش می‌شود. هدف از تهیه صورت وضعیت ارائه درخواست مالی از بابت عملیات و خدمات انجام شده برا اساس قرارداد است. با توجه به انواع قراردادهای عمرانی و غیر عمرانی صورت وضعیت به شکل‌ها و در فرمت های مختلفی تنظیم می‌شود. صورت وضعیت فهرست بهایی و متر مربع دو فرمت پرکاربرد و معروف در صورت وضعیت نویسی است.


تازه از راه رسیدم. صبح جمعه رفته بودم چهارباغ پیاده روی. ظهر است و میهمان داریم. در خانه ی ما جمعه ها فضایی پر شور و نشاط حاکم است،گاهی بچه ی یکساله داریم تا حاجیه خانم بالای هشتاد سال(بگو ماشاالله) و همه مشغولِ کاری هستند. عمه خانم داره سالاد شیرازی درست میکنه، خاله جان سرِ گاز ایستاده و مراغب مزه و لاآبِ خورشت، نه نه جون داره سبزی خوردنها رو می شوره، عمه جان هم مشغولِ بازی با بچه برادر شده تا بچه نیاد توو دست و پا، زن داداش و عمه جان کم کم سفره را پهن میکنن، نه نه جون خیالش راحت شدکه دوغِ سرِسفره را حاج آقا بعداز نماز جمعه، توو راه میگیرند آ میان.داداش روبه روی تلوزیون دراز کشیده و داره اخبار گوش میده.

لابلای اخبار یه خبری به نظرم بامزه میاد:" زمین کارزارِ ما تلاویو است، تهران نه." همه با هم یکصدا میگن محمدحسین ملکیان دمت گرم.

 سفره پهن شده و حاج آقا از راه رسیدن. حاج خانم ظرف رو از دستشون میگیرن و می برند توو آشپزخونه تا پارچی دوغ رو پر کنند.

تلوزیون داره اخبارِ مریوط به سوریه و موشکهای دفاعی و هواپیمای اسرائیلیها که سرنگون شده و ... نشون میده.

پدر محمد حسین ملکیان به خیل یاران شهیدش پیوست

جانباز سرافراز، "حاج قاسم ملکیان" پدر محمد حسین ملکیان امسال تابستان شهید شده. خدایش بیامرزد.

پدرم میگوید: "عجب. خدایا چه زود عملیاتی شد" این بیتها: دفاع از حرم، قرار جنگ،زمین کارزار، تلاویو.

 

یکایک سر شکست آن روز اما عهد و پیمان نه
غم دین بود در اندیشه ی مردم، غم نان نه

شبی ظلمانی و تاریک حاکم بود بر تهران
به لطف حضرت خورشید اما بر خراسان نه

کبوترهای گوهرشاد بودیم و صدای تیر
پریشان کرد جمع یکدل ما را ، پشیمان نه

سراسر، صحن از فوج کبوترها چنان پر شد
که چندین بار خالی شد خشاب آن روز و میدان نه

یکی فریاد می زد شرمتان باد آی دژخیمان!
به سمت ما بیاندازید تیر، اما به ایوان نه

یکی فریاد سر می داد بر پیکر سری دارم
که آن را می سپارم دست تیغ و بر گریبان نه

برای او که کشتن را صلاح خویش می داند
تفاوت می کند آیا جوان یا پیر؟ چندان نه

دیانت بر سیاست چیره شد، آری جهان فهمید
رضاجان است شاه مردم ایران، رضاخان نه!

کلاه پهلوی هم کم کم افتاد از سر مردم
نرفت اما سر آن ها کلاه زورگویان، نه!

گذشت آن روزها، امروز اما بر همان عهدیم
نخواهد شد ولی اینبار جمع ما پریشان، نه!

به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم "آری"
به هرچه غیر جمهوری اسلامی ایران: "نه"

کجا دیدی که یک مظلوم تا این حد قوی باشد
اگرچه قدرت ما می شود تحریم، کتمان نه

دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد

زمین کارزار ما تلاویو است، تهران نه! 

 زود

بچه اصفهانیا کارشون دُرُسس. زمین کارزار ما تلاویو است. حالا دیدی آقا تراپ ؟؟؟؟؟ نوش جونِ رفقات. چند وقت دیگه میخوام بیام اونورا سخره نوردی، پیاده روی، زیاد ساختمان سازی نکنین، گفته باشم ما اصفهانیا با فضای سرسبز سازگارتر هستیم.


نظر


رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره‌ پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ داعش تاکید کردند: شما با متلاشی ساختن توده‌ی سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه‌ی ملتها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید.

متن کامل پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نامه سردار سلیمانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار پر افتخار اسلام و مجاهد فی سبیل‌الله آقای سرلشکر حاج قاسم سلیمانی دام توفیقه

خدای بزرگ را با همه‌ی وجود سپاسگزارم که به مجاهدات فداکارانه‌ی شما و خیل عظیم همکارانتان در سطوح مختلف، برکت عطا فرمود و شجره‌ی خبیثه‌ئی را که به دست طواغیت جهان غرس شده بود، به دست شما بندگان صالح در کشور سوریه و عراق ریشه‌کن کرد. این تنها ضربه به گروه ستمگر و روسیاه داعش نبود، ضربه‌ی سخت‌تر به سیاست خباثت‌آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولتهای مستقل را به وسیله رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود. ضربه بود به دولتهای قبلی و کنونی امریکا و رژیمهای وابسته به آن در این منطقه که این گروه را به وجود آوردند و همه‌گونه پشتیبانی کردند تا سلطه‌ی نحس خود را در منطقه‌ی غرب آسیا بگسترانند و رژیم غاصب صهیونیست را بر آن مسلط سازند. شما با متلاشی ساختن این توده‌ی سرطانی و مهلک نه فقط به کشورهای منطقه و به جهان اسلام بلکه به همه‌ی ملتها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید. این نصرتی الهی و مصداق: و ما رمیتَ اذ رمیت و لکن الله رمی بود که به‌خاطر مجاهدت شبانه‌روزی شما و همرزمانتان به شما پاداش داده شد.

اینجانب صمیمانه به شما تبریک میگویم و با این حال تأکید میکنم که از کید دشمن غفلت نشود.

آنهائی که با سرمایه‌گذاری سنگین این توطئه‌ی شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه و یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند. حفظ انگیزه، حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماند خطرناک، کار فرهنگی بصیرت‌افزا و خلاصه، آمادگی‌های همه‌جانبه نباید فراموش شود. شما را و همه‌ی برادران مجاهد از کشورهای عراق و سوریه و دیگران را به خدای بزرگ می‌سپارم و به همه‌ی شما سلام و دعا میکنم.

والسلام علیکم و رحمةالله

30 آبانماه 1396

سید علی خامنه‌ای

 


نظر


سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره‌ی شجره‌ی خبیثه‌ی داعش را اعلام و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت. متن نامه سردار سلیمانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّافَتَحنا لَکَ فتحاً مُبینا

محضر مبارک رهبر عزیز و شجاع انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی

سلام علیکم

شش سال قبل فتنه‌ای خطرناک شبیه فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید.

این فتنه خطرناک و مسموم با هدف آتش افروزی وسیع در عالم اسلامی و درگیر نمودن مسلمانان با یکدیگر، توسط دشمنان اسلام ایجاد گردید. حرکت خبیثانه ای که تحت نام "حکومت اسلامی عراق و شام" در همان ماه های اولیه موفق شد با اغفال دهها هزار جوان مسلمان دو کشور ، بسیار اثر گذار و سرنوشت ساز عالم اسلامی "عراق" و "سوریه" را دچار بحران بسیار خطرناکی کند و صد ها هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت های مهم این کشور ها از جمله، راهها، پل ها، پالایشگاهها، چاهها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گران بهای تاریخی و تمدن ملی آنها را  با بمب گذاری از بین برده و یا سوزاندند.

اگر چه آمار خسارت های وارده قابل احصاء نیست اما بررسی های اولیه حاکی از پانصد میلیارد دلار می‌باشد.

در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده زنده مردان در مقابل خانواده‌های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن های بی گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده زنده افراد و ذبح دسته جمعی صدها جوان.

مردم مسلمان این کشورها متحیر از این طوفان مسموم, بخشی گرفتار خنجرهای برنده جنایتکاران تکفیری گردیدند و میلیون ها نفر دیگر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شهرها و کشورهای دیگر شدند.

در این فتنه سیاه، هزاران مسجد و مراکز مقدس مسلمانان تخریب و یا ویران گردید و بعضاً مسجد را به همراه امام جماعت و نماز گزاران آن با هم منفجر نمودند.

بیش از شش هزار جوان فریب خورده به نام دفاع از اسلام به صورت انتحاری با خودروهای پر از مواد منفجره خود را در میادین، مساجد، مدارس، حتی بیمارستانها و مراکز عمومی مسلمان ها منفجر کردند؛ که در نتیجه این اعمال جنایتکارانه ده ها هزار مرد، زن و کودک بی گناه به شهادت رسیدند.  

تمامی این جنایت ها بنا به اعتراف عالی ترین مقام رسمی آمریکا که هم اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما اینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است.

آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید.

یقیناً پایداری دولت های عراق و سوریه و پایمردی ارتش ها و جوانان این دو کشور خصوصاً حشدالشعبی مقدس و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورها با حضور مقتدرانه و محوری حزب الله به رهبری سید پر افتخار آن، جناب سید حسن نصرالله (حفظه الله تعالی )نقش تعیین کننده ای در به شکست کشاندن این حادثه خطرناک داشتند.

قطعاً نقش ارزشمند ملت و دولت خدمتگذار جمهوری اسلامی خصوصاً ریاست محترم جمهوری اسلامی، مجلس، وزارت دفاع و سازمان های نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان در حمایت از دولت ها و ملت های کشورهای فوق الذکر قابل تقدیر است.

حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی - صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می ساییم.

وَ مَا النَّصرالّا مِن عِندِالله العَزِیزِ الحَکِیم

فرزند و سربازتان

قاسم سلیمانی

 


ظهر برای نماز رفتیم حرم, تا ساعات آخر سفرمون هم معطر باشه به نماز جماعتی که در حرم مولا امام رضا(ع) میخونیم. این لحظه ها همه یادآوری لحظه های سفر زیارتی نجف, کربلا, سامرا, کاظمین بود.

به ظاهر زائرم اما زیارت را نمی فهمم
من بیچاره لطف آشکارت را نمی فهمم

 

از امروز تا اول محرم فقط 40 روز , چهل سحر وقت باقی مانده.

یا حسین...

امسال.........