سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

نظر

با بروبچ راه افتادیم سمت آبشارِ سانتریفیوزها. اینجا آبشارهای 164تایی داره. باحالن و عظیم. تابلو برقهای مختلف و هرکسی یه دفتر و دستکی به دنبالش جهت طراحی. وقت کم میارم، دلم میخواد همه جا سرَک بکشم و یه نیگاهی بکنم. رئیس محترم هم وعده ی یه بازرسی مفصل رو داده، انشالله به همین امروز بِکِشه. خیلی کار دارم. اینجاهام جا برای نشستن نیست، بروبچ سرتاسر سایت پخش شدن. خوبه دیروز همه ی این دفتر و جزوه ها رو آوردم، الآن توو جلسه ی کارشناسا عدد و رقمهام رو کجا مینوشتم؟؟؟

هرکدوم رفتیم سرِ کار و مشغله ی خودمون، تا ظهر(قبل از نهار) مشغولی سرکشی به پروزه هایی بودیم که این چندماه رووش کار کرده بودیم. دیدن آبشار سانتریفیوزها از نزدیک باحال بود. نماینده ی شرکت از شهید احمدی روشن می گفت. از ساکت و آرووم بودنش. از خوش اخلاق بودنش. از فعال و کارری بودنش...

ساعت ناهار و استراحت یه جزوه پیدا کردم توو اتاق کنترل،تا وقت هست میشه خوندش:

 

مفهوم کنترل کردن یک پروسه، با اصول زیر امکان پذیر میشود: 
 
مشخص کردن ترتیب کار ماشین
 
انتخاب مدل PLC 
 
اختصاص دادن آدرسهایی از حافظه PLC  به ترمینالهای ورودی و خروجی
 
برنامه‌نویسی و ذخیره آن در حافظه PLC
 
تست نهایی و اجرای برنامه کنترلی
 مفهوم کنترل کردن یک پروسه، کاری بسیار ساده و آسان است و انجام اصولی موارد زیر را می‌طلبد:
مشخص کردن ترتیب کار ماشین
عملیات سیستم کنترلی توسط المانهای ورودی تعیین می‌شود، بسته به شرایط موجود یک سیگنال به PLC فرستاده می‌شود. در پاسخ، کنترلر بر طبق برنامه کنترلی که در حافظه خود دارد سیگنالی به ترمینالهای خروجی، که کار دستگاه را کنترل می‌کنند، می‌فرستد و به این ترتیب عمل کنترلی خواسته شده، انجام می‌شود. قبل از نوشتن برنامه باید فلوچارت ترتیب و توالی عملیات را رسم کنید.
انتخاب مدل PLC
با بررسی سیکل کاری پروسه‌ای که می‌خواهیم کنترل کنیم، مشخص کردن تعداد و نوع Input/Output های سیستم و با توجه به دقت مورد نیاز، PLC مناسب را انتخاب می‌کنیم. در مورد انتخاب یک PLC بایستی مشخصه‌های زیر را تعیین کنیم:
تعداد ورودی‌ها
تعداد خروجی‌ها
نوع ورودی و خروجی‌های دستگاه
تعداد رجیستر‌ها و بیت‌های کمکی
تعداد تایمر‌ها و شمارنده‌های مورد نیاز
اندازه حافظه
سرعت اجرای برنامه و پاسخ‌دهی دستگاه Scan Time
برخی از شرکت‌های مشهور سازنده PLC عبارتند از : LG ، MITSUBISHI، TELEMECANIQUE، OMRON ، ALAM BRADLEY ، SIEMENS‌ و...
.........