سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

نظر


جناب فخری با بسم الله شروع کردند آ یه گزارشی کوتاه از فعالیتهای دفتر توسعه وبلاگهای دینی دادند. ضمنی اینکه یه خط در میون اشاره می فرمودند که :جنابی آقای مجاهد مسئولیتی امور را به عهده داشتند.

حضرت استاد پس از بسم الله الرحمن الرحیم و .... اینگونه کلام خویش را دنبال نمودند:
خدا را شکر میکنیم که تا اینجای کار با صحت و سلامت و عافیت، اردو برگزار شد. به لطفخدا و عنایات آقا امام زمان(عج)و انوار و برکات شهدا.
عزیزان با نام برگزار کننده اردو آشنا هستند_دفتر توسعه وبلاگهای دینی_ لازم میدونم، در ابتدا یک توضیحی مختصری عرض کنم از روند شکل گیری و شرح وظایف و معرفی این دفتر به عنوان برگزار کننده ی اردو.
در اواخر سال 84 رسما فعالیت خودش رو آغاز کرد، با هدف سازماندهی امور و فعالیتهایی جهت غنی سازی محتوائی دینی وبلاگها و تاثیرگذاری در راستای بهینه سازی استفاده از وبلاگها در شبکه جهانی. چون همه شما عزیزان مطلع هستید، وبلاگها از مهمترین منابع تولید محتوایی در اینترنت هستند و روزانه، ماهیانه میلیونها ساعت از عمر جوانان عزیز کشورمون صرف وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی می شود،برای اینکه این روند مورد دقت قرار گیرد و در جهت تصحیح و غنی سازی بهتر و بالابردن ارزش افزوده اش کار بشود، قطعا نیاز به تلاشهای سازماندهی شده و منسجمی هست.
خب دفتر توسعه وبلاگهای دینی با این نیت شکل گرفت که در این راستا بتواند وبلاگهای ارزشی را تقویت کند. تعریف دفتر توسعه از وبلاگ دینی، تعریف وسیعی ست و کلیه وبلاگهایی را که تلاش دارند در راستای ارزشهای آرمانی و دینی و تقویت آنها تلاش کنند، وبلاگ دینی حساب می شوند، هر چند صریحاً مطالب دینی در اونها پیدا نشود. بلکه ما تاکید داریم، همیشه متون دینی ، مفاهیم ناب دینی باید حتماً و حتماً با آرایه های هنری طراحی شود.وبلاگی که عیناً آیه مبارک قرآن با ترجمه را میگذارد و یا حدیث مبارک را با ترجمه می گذارد، اصلاً وبلاگ دینی خوبی نیست، ما باید از آرایه های هنری برای انتقال مفاهیم دینی استفاده کنیم و با این تعریف، از دیدگاه ما، یک طیف وسیعی از وبلاگها مشمول تعریف وبلاگ دینی می شوند.