سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست خط ...

انشالله بتونیم آنچه را که مورد رضایت خداو امام منتظَر هست انجام بدیم و اعمال ما هرچند ناقابل مورد آنها قرار بگیرد.
انشالله با ارتباطات بعدی هم که با دفتر توسعه وبلاگهای دینی برقرار خواهید کرد.... انشالله این ارتباطات قطع نشه. هم ارتباطات دوستان با دفتر توسعه و ارتباطات بین خود دوستان. که انشالله این ارتباطات برکات زیادی دارد. ما این یکی دوساله که رسماً فعالیت خودمون رو شروع کردیم، برکات فراوانی از این ارتباطات دیدیم و دوست داریم که انشالله تداوم پیدا کند. ( یه نیم چه نگاه به درب ورودی نمازخونه...)
آقای مجاهد!! شام اینجاست ؟ .آقای بهرامی!!!!!!!!!
خب شام...( از اون آخر سالن کسی بلند میگه شام همینجاست)
خب چند مطلب میمونه، یکی اینکه ما دوست داریم، یک معارفه ی وبلاگی صورت بگیره، در جریان اردو. خواهران جدا و برادران جداگانه جلسه معارفه ای برگزار کنند ، وبلاگهای خودشون رو معرفی کنند و اینکه از چه شهری آمدند و در چه زمینه ای مینویسند و انشالله این دوستی ها ادامه پیدا کنه.
نکته دیگر اینکه، قطعاً انتقادات و پیشنهاداتی هم هست که تا به اینجای اردو در ابعاد مختلف کار ما وارد هست و ما خوشحال میشیم در جریانش قرار بگیریم.
خب تا فکر میکنید برای انتقادات و پیشنهاداتی که الآن میخوایین به دست بنده برسونین ، من برنامه فردا صبح رو عرض کنم.
فردا صبح بعداز نماز ساعت 6 صبح سوار بر اتوبوسها هستیم انشالله. صبحانه رو توی راه میل میکنید. چون 12 ساعت راه هست تا تهران. و می خواهیم انشالله قبل از غروب آفتاب تهران باشیم.و دوستانی که قم هستند ، قم و دوستانی که تهرانی هستند، تهران و عزیزانی که شهرهای دیگه قرار هست تشریف ببرند فرصتی داشته باشند، برای مراجعه به ترمینال.
خب. در خدمتتون هستیم برای انتقادات و پیشنهادات.
(یه بنده خدایی سوال اول رو پرسید. از اون طرفا که ما نشنیدیم ... )
جواب حضرت استاد- رئیس بزرگ:

ما حیطه بسیار وسیعی را برای وبلاگ دینی در نظر داریم. از وبلاگ دفاع مقدس گرفته . تا وبلاگهای خاطره نویسی، وبلاگهای دلنوشته و .. مهم این است که وبلاگ یک هدف و یک جریان کلی را مد نظر قرار دهد و در راستای اون هدف پیشرفت کند.این خیلی مهم این است که وبلاگ هدف خاصی را دنبال کند و یک حالت اختشاش و آشفتگی مطلب نداشته باشد که کسی که میاد بخونه وبلاگش رو بفهمه این وبلاگ حرفش چیه؟ و چه چیزی رو می خواد بگه. هرچند مطالب متنوع  باشد ، ولی هدف در جهت بالا بردن سطح باشد. باید برآیند جهت گیری مثبت باشه، یعنی یک پیشرفتی داشته باشد، مثلاً یک وبلاگ صرفاً علمیست. یا یک وبلاگ در زمینه ادبی کار میکند. یا در زمینه داستانک... هرکدام میتوانند یک هدف گیری کثبتی داشته باشند که در راستای آموزه های دینی باشد. آموزه های دینی میگن ، خوب باشین. مثبت باشین. دیندار باشین ... نمیخواهیم بگیم فلان مطلب خاص را فقط بیاورید ، منتهی مسئله این است که به سمت پیشرفت باشد و یک جهت گیری خاص داشته باشد که در اون جهت حرکت کند و روز به روز پیشرفت کند.
در زمینه دفاع مقدس خب، وبلاگهای زیادی داریم. خود شما شاهد هستین در عرصه های مختلف کار میکنند، چیزی که مهم هست، کار تبلیغی زیادی میشود. کارهای سطحی زیاد میشود. معمولاً ما وقتی میخواهیم به عمق بپردازیم، دچار مشکل می شویم یعنی اون ناب بودن و خالص بودن مطالب دست خوش تزلزل میشه. چون به عمق پرداختن سخت است- کار هر کس نیست غواصی-  ما باید سعی کنیم به عمق بپردازیم .اونهم با زبان هنر.
زبان هنر، زبان تصریح نیست، زبان کنایه است. با زبان هنر ، باید به این عمقها پرداخت. مثلاً مفهوم شهادت.
شهادت یک اتفاق نیست.(اینطور که بزرگان می گویند، ما هم داریم درس پس میدیم)شهادت یک اتفاق نیست، که در یک لحظه خاص، زمانی زخ بدهد که شخص جانش گرفته بشود و از آن پس شهید نامیده شود. شهادت یک جایگاه است. هر کس به این جایگاه رسید شهید است، چه جان دادنش رخ بدهد، چه رخ ندهد.
شهادت یک جایگاه است، یک مرتبه است که خیلی ها ممکن است به این مرتبه برسند و شهید هستند ، هرچند زنده هستند و یا هرچند 50 سال بعد به مرگ طبیعی مرحوم شوند... وقتی که جانش گرفته شد ، اتفاق جدیدی نیوفتاده، فقط از این عالم رفته در عین حالی که قبلاً به اون جایگاه رسیده ...
خیلی ها هستند که به این جایگاه می رسند ولی روحشون گرفته نمی شود. خداوند در طراحی نظام هستی یک نقشی را برعهده شون قرار داده، یک رلی را باید ایفا کنند. باید زنده بمانند. بزرگان میفرمایند به شهادت اینگونه نگاه کنیم.نه اینکه آن را حادثه ای در نظر بگیریم که با مقدمات و ماخراتش اتفاق می افتد، معنای این کلام بزرگان اینست که پیشنیازهای بسیاری باید طی شود تا به این جایگاه برسیم.( البته ببخشید وارد بحثهای بزرگتر از خودم شدم.)
مسئله انتظار هم همینطور. پیرامیون مسئله انتظار وبلاگهای زیادی مطلب مینویسند. همینطور که در بحث علوم قرآنی و در بحث امور زنان.... ولی افسوس و صدافسوس که اون مطالب ناب خیلی کم توش پیدا میشه.
اینکه عرض میکنم باید خودمون رو تجهیز کنیم اشاره ام به مطالعه زیاد. با دقت در احادیث و روایات است. تجهیز شدن علمی و عملی . یعنی ایمان و یقین خودمون رو هم بالا ببریم تا بتونیم در مطالعاتمون این معارف عمیق رو از لابلای اونها استخراج کنیم.
بنابراین مهمترین اولویت در هر بخش ارزشی اینست که ما بهترین و آماده ترین شخص در اون بخش باشیم.